Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky nákupného portálu www.rybenka.sk

ÚVodné ustanovenia

  1. Obchodná spoločnosť Fishxpert s.r.o.,Na Sihoti 1154/1,026 01 Dolný Kubín, IČ DPH: SK2122402865, IČO: 56704241, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Dolný Kubín, oddiel: Sro, vložka: 9629/S (ďalej primerane len "predávajúci" alebo „rybenka.sk“) prevádzkuje nákupný webový portál / webový obchod na stránke https://www.rybenka.sk/ (ďalej aj „nákupný portál“).

Kontakty:

Obchodné meno spoločnosti: Fishxpert s.r.z.

Sídlo spoločnosti: Na Sihoti 1154/1, 02601 Dolný Kubín

IČO: 56704241

IČ DPH: SK2122402865

Telefón: +421940512640

Kontaktný e-mail: fishxpertsro@gmail.com

Servisné stredisko a reklamácie:  fishxpertsro@gmail.com

Otázky k produktom: fishxpertsro@gmail.com

  1. Prostredníctvom nákupného portálu sa môže tretia osoba (ďalej len „kupujúci“) oboznamovať s ponukou tovaru predávajúceho a za podmienok uvedených v týchto Všeobecných obchodných podmienkach nákupného portálu https://www.rybenka.sk/ (ďalej len „VOP“) na základe uzavretej kúpnej zmluvy zakúpiť ním vybraný tovar. Kúpnou zmluvou sa pre potreby týchto VOP rozumie zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa tovaru ponúkaného na nákupnom portáli, uzavretá na diaľku, za podmienok uvedených v článku 2. týchto VOP. Neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy sú tieto VOP.
  2. Tieto VOP upravujú najmä právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý postupom uvedeným v týchto VOP, prejaví záujem o kúpu tovaru na nákupnom portáli, súvisiace s uzavretím a plnením kúpnej zmluvy, vrátane reklamácie tovaru a reklamačného konania, ako aj úprava vzájomných práv a povinností strán súvisiacich s registráciou osoby kupujúceho v rámci nákupného portálu, mimo uzavretia kúpnej zmluvy.
  3. Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim vznikajúce pri kúpe, dodávke tovaru a reklamáciách vád tovaru sa v závislosti od obsahu a účastníkov kúpnej zmluvy v rozsahu, v akom nie sú upravené v kúpnej zmluve, primerane riadia ustanoveniami príslušných právnych predpisov Slovenskej republiky.
    1. V prípade, ak je kupujúci spotrebiteľ, teda fyzická osoba nakupuje tovar za iným účelom ako je predmet jej podnikateľskej činnosti, zamestnanie alebo povolanie, najmä príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. v platnom znení („Občiansky zákonník“) a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení („Zákon o ochrane spotrebiteľa“).
    2. V prípade, ak kupujúci nie je spotrebiteľ, teda jedná sa o fyzickú alebo právnickú osobu, ktorá nakupuje tovar v spojitosti s predmetom jeho podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, vzťahujú sa na kúpnu zmluvu ustanovenia Obchodného zákonníka, pričom na zmluvný vzťah sa v tomto prípade nevzťahujú ustanovenia článku 4. (Záručné a reklamačné podmienky, Reklamačný poriadok) a článku 5. (Odstúpenie od zmluvy) týchto VOP, ale uplatňujú sa všeobecné ustanovenia Obchodného zákonníka.
  4. Údaje a ilustračné obrázky tovaru na nákupnom portáli nie sú aktualizované predávajúcim online, preto údaj o tom, že sa tovar nachádza na sklade a sprievodné informácie nie je možné považovať za záväznú lehotu pre dodanie tovaru predávajúcim. Záväzný je termín dodania oznámený na nákupnom portáli pred tým, než kupujúci záväzne zadá objednávku.

2.    Objednávka (objednávanie tovaru / úkony potrebné pre uzatvorenie kúpnej zmluvy)

  1. Registráciu kupujúceho a vytvorenie konta kupujúceho v systéme predávajúceho je možné vykonať počas objednávkového procesu, ako aj nezávisle od neho. Registrujúci sa kupujúci je povinný vyplniť všetky údaje podľa požadovaných polí registračného formulára pravdivo, pričom predpokladom registrácie je vyplnenie všetkých povinných údajov, ktoré sú nevyhnutné na vybavenie objednávok kupujúceho, zadanie prístupového mena a hesla a tiež potvrdenie kupujúceho, že sa oboznámil s podmienkami spracúvania osobných údajov predávajúcim. Kupujúci berie na vedomie, že nesprávne údaje v jeho konte môžu zakladať objektívnu prekážku riadneho a včasného plnenia pre predávajúceho a zaväzuje sa údaje v konte skontrolovať a v prípade potreby aktualizovať pred každým záväzným potvrdením objednávky. Kupujúci je súčasne zodpovedný za utajenie svojho prístupového mena a hesla generovaného v registračnom procese, aby nedošlo k zneužitiu jeho prístupových údajov. Predávajúci je oprávnený zrušiť registráciu kupujúceho a tým aj jeho konto na nákupnom portáli, najmä ak pri registrácii uviedol nesprávne údaje, ak registráciu nevykonal sám alebo z dôvodov súvisiacich s obchodnou politikou predávajúceho (napr. ak upraví okruh krajín, kde predáva tovar cez nákupný portál, alebo sa rozhodne, že nákupný portál bude slúžiť len pre maloobchod). Ak registrovaná osoba nie je spotrebiteľom, predávajúci je oprávnený zrušiť registráciu a konto kupujúceho aj bez uvedenia dôvodu. O zrušení registrácie a konta na nákupnom portáli bude predávajúci informovať kupujúceho elektronicky, na e-mailovú adresu kupujúceho.
  2. Kúpa tovaru sa realizuje formou kúpnej zmluvy, ktorej predchádza vystavenie a odoslanie objednávky kupujúcim v nákupnom portáli. Predpokladom uzavretia kúpnej zmluvy je vyplnenie a odoslanie objednávky prostredníctvom formulára v nákupnom portáli. Kupujúci si vie na nákupnom portáli tovar vyberať a prezerať podľa tovarových kategórií alebo kliknutím na ich podkategórie, alebo zobrazený tovar. Zvolený tovar si kupujúci vyberie kliknutím na príslušné tlačidlo pri tovare, na základe čoho bude pridaný do nákupného košíka. Úspešné pridanie tovaru do nákupného košíka potvrdí zmena farby tlačidla na zelené.
  3. Záväzné zadanie objednávky sa vykonáva v nákupnom košíku nákupného portálu, kde je uvedený tovar, ktorý si kupujúci zvolil, záväzná kúpna cena vrátane DPH, vyčíslenie iných príslušných daní a poplatky za doručenie tovaru kupujúcemu, ako aj záväzná doba dodania tovaru. V rámci objednávkového formulára si tiež kupujúci zvolí požadovaný spôsob platby a spôsob dopravy zásielky. V prípade, že cenu dopravy, prípadne iné poplatky a náklady, nie je možné dopredu presne určiť, bude o tom kupujúci pred záväzným zaslaním objednávky informovaný na nákupnom portáli. V prípade, ak je kupujúci registrovaný a prihlásený, sú v nákupnom portáli vopred vyplnené dodacie údaje. Pokiaľ kupujúci nie je prihlásený, musí povinné údaje (obchodné meno alebo meno a priezvisko, IČO (ak je relevantné), dodacia adresa, mobilné telefónne číslo a e-mail) vyplniť. Kupujúci je povinný uviesť úplné, pravdivé a správne údaje nevyhnutné pre správne doručenie tovaru. Kupujúci je povinný skontrolovať správnosť vybraných tovarov a údajov v procese objednávania tovaru pred definitívnym zadaním objednávky predávajúcemu. Záväzným zadaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil a súhlasí s VOP predávajúceho, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim, a tiež, že sa oboznámil s podmienkami ochrany osobných údajov u predávajúceho. Objednávka sa záväzne potvrdzuje kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku s nutnosťou platby“.
  4. Odoslaná záväzná objednávka je návrhom kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy za zmluvných podmienok podľa týchto VOP. Odoslaním objednávky predávajúcemu cez nákupný portál prejavuje kupujúci vôľu byť viazaný svojou objednávkou, kúpiť a prevziať ním vybraný tovar za kúpnu cenu, ako aj uhradiť všetky súvisiace poplatky a náklady, a to v súlade s individuálne dojednanými podmienkami kúpnej zmluvy, ako aj podmienkami týchto VOP. Výslovne sa vylučuje aplikácia akýchkoľvek jednostranne určených podmienok alebo pokynov kupujúceho uvedených v objednávke, inom dokumente alebo správe kupujúceho, ktoré by boli v rozpore s týmito VOP alebo zákonmi Slovenskej republiky.
  5. Po doručení objednávky, predávajúci elektronicky bezodkladne, najneskôr do 7 dní, potvrdí objednávku kupujúceho, t. j. informuje kupujúceho o obdržaní objednávky kupujúceho a jej uložení v systéme predávajúceho, pričom každá objednávka má v systéme predávajúceho pridelené evidenčné číslo, ktoré kupujúci uvádza vždy pri komunikácii s predávajúcim, alebo postupuje podľa bodu 2.6. týchto VOP.
  6. Potvrdením objednávky kupujúceho je medzi stranami uzavretá kúpna zmluva a to za predpokladu, že objednávka kupujúceho je spôsobilá na uzavretie zmluvy, t. j. obsahuje všetky požadované údaje potrebné na vybavenie objednávky (názov objednávaného tovaru, jeho množstvo, cena, dodacia a fakturačná adresa, e-mailový a telefonický kontakt (na mobil) na kupujúceho) a zvolená dodacia adresa sa nachádza v krajine, kde predávajúci, podľa informácií na nákupnom portáli, umožňuje doručenie. Pokiaľ objednávka neobsahuje všetky požadované údaje, predávajúci má právo vyžiadať si od kupujúceho ich poskytnutie, rovnako ako má predávajúci právo od kupujúceho požadovať označenie doručovacej adresy v krajine, kam predávajúci, podľa informácií na nákupnom portáli, umožňuje doručenie. Predávajúci je oprávnený vykonať overenie správnosti údajov zadaných kupujúcim rovnako, ako i požiadať kupujúceho o dodatočnú autorizáciu objednávky alebo totožnosti kupujúceho vhodným spôsobom, ako napríklad v písomnej forme, e-mailom, textovou správou alebo telefonicky. Ak kupujúci nevykoná dodatočné doplnenie údajov/opravu dodacej adresy alebo autorizáciu objednávky, či svojej totožnosti požadované predávajúcim, v lehote určenej predávajúcim, nie však kratšej ako 3 pracovné dni, márnym uplynutím tejto lehoty sa objednávka (ak nebola spôsobilá na uzavretie kúpnej zmluvy) alebo kúpna zmluva (ak kupujúci nevykonal požadovanú autorizáciu alebo neoveril dostatočne svoju totožnosť) zrušuje od začiatku, o čom bude predávajúci kupujúceho informovať e-mailom na adresu uvedenú v objednávke. V prípade, ak kupujúci nie je spotrebiteľom, predávajúci si výslovne vyhradzuje právo odmietnuť objednávku, na základe čoho vôbec nedôjde k uzavretiu kúpnej zmluvy, pričom za odmietnutie objednávky sa v tomto prípade považuje aj nepotvrdenie objednávky predávajúcim v lehote určenej v bode 2.5. týchto VOP, teda do 7 dní od jej obdržania.

3.    Kúpna cena tovaru, podmienky platby, dodanie tovaru, dodacie podmienky a  prepravné náklady

  1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu za tovar kúpnu cenu a cenu prepravy a všetky ďalšie poplatky súvisiace s objednávkou. Cena tovaru na nákupnom portáli je uvádzaná s DPH a vyčíslením iných príslušných daní a poplatkov za doručenie tovaru kupujúcemu a inými príslušnými daňami. Popri tejto cene môže byť na nákupnom portáli zverejnená aj cena bez DPH. Dane sú pri dodaní tovaru a služieb uplatňované v súlade s príslušnými právnymi predpismi.
  2. V kúpnej cene tovaru nikdy nie sú zahrnuté poplatky bánk za vykonanie úhrady kúpnej ceny v prípade úhrady prevodom na bankový účet, náklady dobierky, náklady doručovania zakúpeného tovaru a prípadné náklady kupujúceho súvisiace s používaním prostriedkov elektronickej komunikácie. Tieto poplatky a náklady je povinný zaplatiť kupujúci, ak ďalej nie je uvedené inak alebo pokiaľ sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak.
  3. Spôsob zaplatenia kúpnej ceny, nákladov dopravy tovaru a iných nákladov, ktoré sú uvedené v nákupnom košíku v procese objednávania tovaru, si zvolí kupujúci na nákupnom portáli a je uvedený v objednávke, pričom kupujúci môže úhradu kúpnej ceny a nákladov vykonať nasledovne:
    1. platba kartou, alebo
    2. platba prevodom na účet, pričom pri platbe zo zahraničia je kupujúci ako príkazca platby povinný znášať poplatky svojej banky a ostatné poplatky, najmä korešpondenčných bánk a banky príjemcu, alebo
    3. platba na dobierku.
  4. Poplatky bánk za vykonanie úhrady kúpnej ceny a nákladov dopravy kupujúcim sa riadia zmluvou medzi kupujúcim a bankou kupujúceho. Kupujúci berie na vedomie, že informácie o nákladoch prepravy tovaru sú jednoznačne uvedené v procese objednávania tovaru a závisia od výberu dopravcu/doručovacej služby/spôsobu doručenia. Náklady na použitie elektronických prostriedkov komunikácie sa riadia zmluvou medzi kupujúcim a jeho poskytovateľom internetového pripojenia, prípadne jeho poskytovateľom služieb elektronickej komunikácie.
  5. Predávajúci vystaví a doručí faktúru kupujúcemu v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s tým, aby faktúra bola poslaná spolu s tovarom alebo sprístupnená kupujúcemu elektronicky. Faktúra je posielaná spolu s tovarom a faktúra je súčasne aj dodacím listom a záručným listom, ak nie je doručovaný osobitný záručný list. Osobitný záručný list môže byť predávajúcim vystavený na základe žiadosti kupujúceho v lehote 7 dní odo dňa dodania tovaru kupujúcemu.
  6. Dodacie lehoty môžu byť pre rôzne druhy tovarov rôzne. Termín dodávky tovaru bude vždy oznámený kupujúcemu pred zadaním objednávky, pričom je počítaný odo dňa odoslania (expedície) tovaru predávajúcim. Predávajúci je povinný expedovať tovar na nasledujúci pracovný deň po uzavretí kúpnej zmluvy (prijatí objednávky podľa bodu 2.5. týchto VOP) a úhrade kúpnej ceny a ostatných nákladov za podmienok uvedených v týchto VOP. Predávajúci je oprávnený pozdržať expedíciu tovaru, ak prebieha proces overovania totožnosti kupujúceho podľa bodu 2.6. týchto VOP, o čom bude kupujúceho primeraným spôsobom informovať. V objektívne odôvodnených prípadoch, keď niektoré druhy tovarov nie sú skladom a nie sú k dispozícii ani u výrobcov a dovozcov, alebo z iných objektívnych dôvodov, ktoré nastali po zadaní objednávky, môže byť dodacia lehota primerane predĺžená, o čom bude predávajúci kupujúceho informovať. V prípade, že predávajúci informuje kupujúceho o tom, že tovar nebude schopný doručiť, môže kupujúci od zmluvy priamo odstúpiť. Rovnako môže od zmluvy odstúpiť kupujúci priamo, pred uplynutím dodatočnej lehoty na plnenie, pokiaľ včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy, alebo ak s touto skutočnosťou predávajúceho pred uzavretím zmluvy preukázateľne oboznámil. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti, budú kupujúcemu finančné prostriedky vrátené najneskôr do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy spôsobom, ktorým kupujúci vykonal úhradu, pokiaľ sa predávajúci a kupujúci nedohodnú na inom spôsobe vrátenia bez toho, aby kupujúcemu boli účtované ďalšie poplatky. Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť na predĺžení dodacej lehoty, alebo na náhradnom plnení v ekvivalentnej kvalite a cene.
  7. Predávajúci dodá tovar kupujúcemu na adresu ním uvedenú pri zadávaní objednávky (výlučne na území predávajúcim určených krajín v Európskej únii) a výlučne osobe, ktorá je uvedená ako kupujúci alebo osobe špeciálne poverenej kupujúcim. Dodanie alebo vydanie tovaru inej osobe ako kupujúcemu je možné len s osobitným, vopred daným, písomným súhlasom predávajúceho a predávajúcim požadovaných dokumentov. Z tohto dôvodu je nevyhnutné, aby kupujúci uviedol správne svoje identifikačné a dodacie údaje pri objednávaní tovaru a údaje pre dodanie tovaru. Dodanie tovaru tretej osobe bez oprávnenia k prijatiu tovaru nie je možné. Doručovateľ tovaru je oprávnený u preberajúcej osoby vhodnými prostriedkami vykonať zistenie a overenie, či táto osoba je kupujúcim a či je oprávnená prevziať tovar.
  8.  Ak bola kúpna cena zaplatená pred uzatvorením kúpnej zmluvy (bod 2.6. týchto VOP) a zmluva nie je uzatvorená ani do 7 pracovných dní od záväzného potvrdenia (odoslania) objednávky kupujúcim, alebo ak kúpna zmluva bola zrušená za podmienok uvedených v bode 2.6. týchto VOP, kúpna cena bude vrátená kupujúcemu najneskôr do 14 pracovných dní spôsobom, ktorým kupujúci vykonal úhradu, pokiaľ sa predávajúci a kupujúci nedohodnú na inom spôsobe vrátenia bez toho, aby kupujúcemu boli účtované ďalšie poplatky. Kupujúci je povinný poskytnúť predávajúcemu súčinnosť a poskytnúť mu údaje potrebné na splnenie tejto povinnosti. Predávajúci nenesie zodpovednosť za správnosť účtu pre vrátenie peňazí a ani za správnosť určenia iného účtu kupujúcim. Pred vrátením zaplatenej ceny je predávajúci, v prípade pochybností, oprávnený od kupujúceho požadovať preukázanie skutočnosti, že je majiteľom účtu a/alebo oprávnenosti prijatia prostriedkov. Ak je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a tovar bol už doručovaný kupujúcemu, predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu až po vrátení tovaru predávajúcemu.
  9. Vydanie tovaru kupujúcemu je možné, len ak je zaplatená kúpna cena, ostatné príslušné poplatky a cena prepravy za dodávaný tovar. V opačnom prípade je predávajúci, resp. dopravca/doručovateľ oprávnený nevydať tovar a predávajúci nie je v omeškaní s dodaním tovaru. Kupujúci je povinný od prepravcu/doručovateľa riadne a včas prevziať tovar. Ak kupujúci zaplatí kúpnu a prepravnú cenu, prípadne aj ďalšie pridružené poplatky, nadobudne vlastníctvo k tovaru jeho prevzatím.
  10. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci je oprávnený dodať tovar aj viacerými samostatnými dodávkami s tým, že aj pre takéto samostatné dodania tovaru platí dohodnutá cena prepravy uvedená pri záväznom zadaní objednávky (aj viac prepráv je účtovaných len za cenu jednej prepravy).
    1. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim v okamihu, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba, okrem dopravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo
    2. ak sa tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo
    3. ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu.
  11. Predávajúci, prepravná spoločnosť alebo zásielková služba je oprávnená avizovať dodávku tovaru kupujúcemu e-mailom, textovou správou alebo iným vhodným spôsobom (napr. telefonicky). Kupujúci súhlasí s tým, aby predávajúci poskytol tieto údaje kupujúceho prepravnej/špedičnej spoločnosti alebo doručovateľovi. Kupujúci znáša zodpovednosť a následky za neprevzatie objednávky/tovaru v čase jeho dodania na miesto určenia, ako i za uvedenie nesprávnych údajov pre dodanie objednávky/tovaru, pričom je povinný byť zastihnuteľný na ním uvedenej adrese v čase oznámeného dodania tovaru.
  12. Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný preukázať doručovateľovi svoju totožnosť obvyklým spôsobom. Z predložených dokladov musí byť zrejmá totožnosť kupujúceho a oprávnenie k prevzatiu tovaru. V opačnom prípade nemusí byť tovar odovzdaný zo strany predávajúceho, prepravcu alebo zásielkovej služby.
  13. V prípade, ak kupujúci bezdôvodne neoprávnene odmietne prevziať tovar, alebo ho opakovane neoprávnene neprevezme, je predávajúci oprávnený si voči nemu uplatniť všetky náklady, ktoré mu v tejto súvislosti vznikli. V prípade, že kupujúci nekoná riadne a včasne, môže predávajúci/prepravca uskladniť kupujúcim objednaný tovar u tretej osoby, na náklady kupujúceho, o čom bude kupujúci informovaný. Záručná doba začína plynúť odo dňa, kedy malo dôjsť prvý krát k riadnemu odovzdaniu tovaru, ktoré sa neudialo zavinením kupujúceho.
  14. Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný podpísať preberací protokol, ktorý slúži ako dôkaz odovzdania tovaru. Do preberacieho protokolu možno tiež zaznačiť vady tovaru alebo obalov tovaru. Za vadu sa počíta, aj keď objednaný tovar nie je doručený, alebo je doručený iný ako objednaný tovar, alebo tovar v inom, ako objednanom množstve. Ak kupujúci nevznesie do protokolu námietky o vadách tovaru na základe potvrdených dodacích a prepravných listov a preberacieho protokolu, predpokladá sa, že tovar bol kupujúcemu dodaný riadne, ak sa nepreukáže opak.
  15. Osobný odber tovaru v sídle Fishxpert s.r.o.nie je možný.

4.    Záručné a reklamačné podmienky, reklamačný poriadok

  1. Predávajúci vybavuje reklamácie kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä Zákonom o ochrane spotrebiteľa a Občianskym zákonníkom.
  2. Dĺžka záručnej doby je určená v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky, pričom trvá štandardne dva roky od prevzatia tovaru, ak právne predpisy Slovenskej republiky, alebo vyhlásenie predávajúceho neustanovujú kratšiu záručnú dobu (napríklad pre tovary, ktoré podliehajú rýchlej skaze)  pre určité druhy tovaru. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví počas plynutia záručnej doby (dvoch rokov) od dodania veci.
  3. Predávajúci vystaví kupujúcemu doklad o vytknutí vady bezodkladne po tom, ako sa dozvie o vytknutí vady tovaru. Náklady reklamácie, prepravy reklamovaného tovaru v prípade opodstatnenej reklamácie, znáša predávajúci. V prípade, ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, o dôvodoch odmietnutia písomne informuje kupujúceho.
  4. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Základná lehota na odstránenie vád je 30 dní od vytknutia vady, pričom môže byť predĺžená, ak je to odôvodnené objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
  5. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný, alebo ktorý by v porovnaní s iným spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady, s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady, s ohľadom na všetky okolnosti, vrátane hodnoty, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
  6. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať alebo zničiť, ak by výnos z predaja nepokryl účelne vynaložené náklady na ďalšie uskladnenie veci a jej predaj. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci.
  7. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak (a) predávajúci vec neopravil ani nevymenil vôbec, alebo ju neopravil, či nevymenil v rozpore s ustanoveniami VOP, ak (b) predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa bodu 4.5. týchto VOP, ak (c) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci, ak (d) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo ak (e) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho. Uplatnená zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa tohto bodu, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
  8. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti, vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
  9. Účinky odstúpenia od zmluvy podľa bodu 4.7./4.8. týchto VOP sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, pokaľ sa kupujúci a predávajúci nedohodnú inak. Doplnkovou zmluvou sa podľa tohto bodu rozumie akákoľvek zmluva o poskytnutí ďalšieho tovaru, ktorý súvisí s hlavným predmetom zmluvy.
  10. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.

5.    Odstúpenie OD ZMLUVY

  1. Odstúpenie od zmluvy v prípade kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, sa riadi právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä Zákonom o ochrane spotrebiteľa a Občianskym zákonníkom.
  2. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ, má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru; toto právo môže uplatniť aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak kupujúci najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy predávajúcemu. Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku je možné stiahnuť TU. Kupujúci môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mu predávajúci doručil spolu s potvrdením objednávky, alebo si ho môže stiahnuť TU.
  3. Predávajúci je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu (teda spôsobom umožňujúcim uchovávať informácie počas potrebnej doby a ich nezmenenú reprodukciu a použitie v budúcnosti), ak kupujúci odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy dostupného na nákupnom portáli.
  4. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy, kupujúci
    1. je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru; to neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak predávajúci odošle tovar predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty; a
    2. znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru, a to aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
  5. Kupujúcemu z uplatnenia práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy nevznikajú, okrem povinností uvedených v bode 5.4. týchto VOP, žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.
  6. Predávajúci je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti s kúpnou zmluvou, alebo s doplnkovou zmluvou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Náklady na dopravu tovaru však budú refundované len v rozsahu najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia, ktorý predávajúci ponúka.
  7. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa bodu 5.6. týchto VOP rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo predávajúceho dohodnúť sa s kupujúcim na inom spôsobe úhrady, ak kupujúcemu nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky. Jednostranné započítanie pohľadávok predávajúceho a kupujúceho, ktoré vzniknú odstúpením kupujúceho od kúpnej zmluvy podľa tohto bodu VOP je vylúčené.

6.    Záverečné ustanovenia

  1. Predávajúci je oprávnený uschovať a archivovať vzájomnú dokumentáciu a kúpnu zmluvu v elektronickej forme spolu s príslušnými Všeobecnými obchodnými podmienkami po dobu 5 rokov.
  2. Pre doručovanie elektronických správ adresovaných kupujúcemu platí, že ak predávajúci neobdrží chybové hlásenie o nemožnosti doručenia správy (e-mail alebo textová správa) na poskytnutú e-mailovú adresu, resp. telef. číslo kupujúceho (mobil), považuje sa táto správa (e-mail alebo textová správa) za doručenú na ďalší deň od jej odoslania, ak povinne uplatniteľné právne predpisy neustanovujú inak. Zásielka sa považuje za doručenú aj v prípade, ak ju adresát odmietne prevziať, alebo aj v prípade, že si ju adresát vlastným zavinením alebo opomenutím neprevezme. V takom prípade sa považuje za doručenú uplynutím úložnej doby na pošte v trvaní podľa určenia odosielateľa a vrátením zásielky odosielateľovi, o čom musí odosielateľ preukázať nepoškodený dôkaz. Oznámenia doručované prostredníctvom doručovateľa – kuriérskej služby, budú považované za doručené momentom prevzatia adresátom. V prípade neúspešnosti doručenia kuriérskou službou sa bude považovať za moment doručenia tretí deň po vykonaní prvého pokusu o doručenie, pričom vykonanie pokusu o doručenie sa preukáže vyhlásením doručovateľa – kuriérskej služby. Je výlučným oprávnením predávajúceho rozhodnúť, akou formou a v ktorých prípadoch touto formou bude komunikovať s kupujúcim (textová správa, e-mail alebo iný vhodný spôsob).
  3. Ak niektoré z ustanovení VOP a/alebo zmluvy sa ukáže ako neplatné alebo neúčinné, nemá takáto neplatnosť alebo neúčinnosť za následok neplatnosť alebo neúčinnosť ďalších ustanovení zmluvy/VOP. V takomto prípade sa strany zaväzujú bezodkladne nahradiť takéto neplatné alebo neúčinné ustanovenie novým, tak, aby bol zachovaný účel sledovaný príslušným neplatným či neúčinným ustanovením v čase jeho prijatia, resp. uzatvorenia tejto zmluvy.
  4. Dohľad nad činnosťou predávajúceho vykonáva Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Banskej Bystrici pre Banskobystrický kraj, Dolná 179/46, 974 00 Banská Bystrica.
  5. Rozhodným právom je právo Slovenskej republiky. Všetky spory, ktoré vzniknú z VOP, zmluvy alebo v súvislosti s nimi, vrátane sporov z dodávok tovaru, bude prejednávať a rozhodovať výlučne všeobecný, miestne a vecne príslušný súd v Slovenskej republike, podľa sídla predávajúceho, ak z platných právnych predpisov nevyplýva inak.
  6. Pokiaľ sa kupujúci spotrebiteľ domnieva, že mohlo dôjsť k porušeniu jeho práva, môže podľa zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov č. 391/2015 Z. z. a o zmene a doplnení niektorých zákonov podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27 (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1); kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu môže využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len kupujúci, ktorý je spotrebiteľ (osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania).
  7. Tieto VOP sú platné a záväzné odo dňa ich zverejnenia na nákupnom portáli predávajúceho a je možné do nich nahliadnuť aj v sídle predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo podľa vlastného uváženia ich rušiť, meniť, upravovať alebo nahrádzať novými s tým, že na uzatvorené zmluvy sa vzťahujú VOP platné v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy. Nové znenie VOP je záväzné od okamihu zverejnenia na nákupnom portáli.